onsdag 9 april 2014

Jessicurl: Confident coils

Igår gick jag in i en liten afrikansk butik i Köpenhamn (ca 5 min gång från Hovedbanegården) och köpte en hair styling solution som jag har längtat efter länge nu, nämligen Jessicurl! Jag hade tänkt köpa både Rockin' ringlets och Confident coils, men de hade bara den sistnämnde så den fick det bli. :) Jessicurl är ett märke producerat just för lockigt av olika sorter, för att framhäva och "tämja" lockarna.

Eftersom jag tvättade håret igår så ville jag inte tvätta det igen idag när jag testade produkten, så detta är på "dagen efter"-hår, alltså inte nytvättat med fina lockar, utan snarare mer hängigt med stripiga vågor. Jag tvättar nog håret igen imorgon och då kan jag ta kort på hur produkten beter sig i nytvättat hår. Här har vi i alla fall en fint censurerad bild på dagens lockar:

 Detta är ej nytvättat hår, helt ostylat som har fått lufttorka. Btw, snygg Nat. Geo.-tröja va? ;)


Jessicurl Confident coils

Flaskan
Flaskan är lätt att känna igen. Jag köpte den med 8 oz eller ca 236~ ml, vilket gör den lätt att transportera och använda. Själva innehållet är väldigt rinnande, inte alls som en gelé eller liknande, så det är bra att vara beredd på det när man ska använda Confident coils. Dock behövs väldigt lite för att styla håret. Jag använde mindre en vad som motsvarar en kronas storlek i hela mitt hår (och det är trots allt ganska långt i alla fall).

Nästa gång ska jag nog arbeta mer med topparna, eftersom de lätt vill frissa sig när de nöts mot kläderna under dagens gång.

Lukt
Det finns två olika dofter på medlet, Island Fantasy och Citrus Lavender - det finns även en utan tillsatta dofter, för de med känslig hårbotten. Jag har Island Fantasy, vilken doftar helt fantastiskt av kokos! Det luktar dock inte så starkt, så även om man inte är ett stort fan av kokos så är lukten väldigt behaglig. 10 av 10 stjärnor för doften! ;)

Frizz-hantering
Confident coils är meningen ska minska frizz och göra håret mer lätthanterligt under olika väderförhållanden (vi vet ju alla att lockar blir galna av extremt hög luftfuktighet). Jag kan lugnt säga att Jessicurl absolut hjälper till att tona ner frissigheten. Super!

Lockar
Mina lockar blev faktiskt riktigt fina för att vara 2nd day hair. De blev inte alls så tjocka och vackra som de normalt är, men det blir de aldrig andra dagen när man sover med utsläppt hår på kudden.

Produkten ska definiera lockarna, men fungerar ännu bättre ihop med Rockin' ringlets, då Rockin' ringlets är mer till för att skapa tajta lockar. Jag har endast Confident coils, men kan glatt berätta att det fungerar riktigt bra på mitt hår som inte är allt för tjockt.



Inga kommentarer :