onsdag 23 april 2014

Brännskadad!

Kokande vatten är verkligen inte min vän... Jag hade lite bråttom till skolan i måndags och skulle koka ägg till frukost. Jag sätter timern och när det sedan piper ska jag hälla ut vattnet. Vad gör jag då om inte spiller på mig själv? Hela vänstra låret blir träffat och jag "slänger" kastrullen i diskhon, tar av byxorna och blöter en trasa som jag lägger mot benet. Kanske 30 cm blev bränt på benet, men eftersom jag var snabb med att få av jeansen och kyla ner skadan blev det kanske 17 cm av röd hud. Fick en stor och ful blåsa också. Upptäcker dessutom att jag har glömt att lägga i ägg i kastrullen! *facepalm*

Men vet ni vad? Jag hade på Voltaren efter ca 15 min, gaskompress och lindade sedan benet innan jag tog på mig kläder. Bara någon timme senare var blåsan borta. Dagen efter var det bara lite rött och känsligt och idag ser det nästan helt bra ut! :) Vilken fantastisk läkehud jag har! Jag är själv imponerad ;)

Inga kommentarer :