torsdag 17 april 2014

Dagens look: och sagan om mina tänder

Först och främst, webcam-egobilder!


Nåja. Som ni kan se på den andra bilden är mina tänder inte direkt av Hollywood-standard. Detta beror på att jag faktiskt föddes utan gener (om man kan säga så) för två av tänderna. De två bredvid framtänderna kom alltså aldrig. Jag hade en glugg i käften och fick ha tandställning i ungefär ett år. Som tur är, är min mun väldigt liten så gluggen var inte så stor och lätt att fixa till.

Jag hatade mina tänder. Blev retad av en "kompis" som kallade mig för vampyr och jag vågade knappt skratta eller le med tänderna synliga - höll alltid handen  för. Så sorgligt att ha det så... Folk som är emot plastikkirurgi borde verkligen tänka om! Detta var inget kirurgiskt ingrepp, men det var en skönhetsåtgärd som jag inte ångrar en sekund! Nu vågar jag le och skratta stort och öppet! Hade det varit samma problem med öron, näsa, läppar eller bröst - ja då borde man också få fixa det utan att folk klagar! Fattar inte varför det är ok med tänder, men allt annat är bra "plastic".

På min gamla blogg la jag upp en bild på före och efter tandställning... Borde kanske göra samma här. :)

Inga kommentarer :