söndag 1 juni 2014

Strawberry blonde med Schwarzkopf 821

Jag beslutade mig för att färga håret igår kväll medan Mads jobbade nattskift på hotellet. Jag har länge varit trött på mitt blonda hår (vet inte riktigt vad det är, men jag tror att jag vill ha en varmare ton nu på sommaren så man inte ser så rosa och blek ut). Bestämde mig för att färga med Schwarskopf Brilliance 821 Strawberry blonde. Kollar ni bara på det förra inlägget ser ni hur färgen såg ut innan - en väldigt ljus blond. Detta är resultatet efter ca 20-25 min med 821:


Jag är supernöjd! Hade gärna haft lite ljusare resultat, men tycker att detta passar ändå. :) Jag hade inte ens i färgen de hela 30 minuterna, utan sköljde ur den efter bara 20-25 min just för att jag inte ville ha en så stark färg. Tror inte det gjorde någon skillnad dock... Färgen är egentligen gjord för de som har lite till mellangrått hår och jag har ju inte ett enda grått hårstrå! Kanske därför färgen blev starkare på mig. Jag kan tänka mig att den blir riktigt snygg när den tvättas ur lite! 

Ett paket räckte till mitt hår och jag har ändå ganska långt. Jag hade inte ens ett spegelskåp och kunde inte se något där bak på huvudet (mer än med hjälp av en liten bordsspegel), ändå blev det inte fläckigt eller ojämnt! Rekommenderar denna serie av hårfärgningsmedel och även just denna nyans!

Bättre bilder kommer senare! Svårt att ta kort på sitt hår med systemkamera på egen hand, hehe.

Inga kommentarer :