torsdag 12 juni 2014

Ny kull! Kaninungar!

Till min förvåning föddes det kaninungar idag - av Eden! Det var honan som var så buraggressiv och bet min sambo i handen och nafsade (ganska så hårt) mig i foten. Detta beteende berodde tydligen på dräktighet! Gud vilken skön känsla att hon inte är en aggressiv individ utan faktiskt bara blev så på grund av att hon var dräktig!

Det kom tre små ungar varav två av dem ser ut att vara japantecknade, den ena med mer tecken än den andra. Spännande att se hur de små kommer att se ut när de växer till sig lite :)

Eden hade problem med boet, pälsen låg överallt och ungarna hade hon fött precis vid kanten av bolådan. Jag la dem i själva boet hon hade skapat med halm och hö och la sedan pälstussarna uppe på. Nu ligger de och gottar sig i värmen. ^^ De har också fått mat och när jag lyfter ut bolådan för att kolla så ungarna har det bra, letar Eden lite efter bolådan. Härligt att hon verkar komma in i mammarollen i alla fall! Håller tummarna på att allt går bra.


Nu ska jag bara komma på ett kulltema! Funderar på asagudar, men kan inte besluta mig. Vill helst ha ganska könsneutrala namn - i alla fall namn på engelska eftersom de andra kullarna har haft såna namn.


För övrigt är alla ur rymdkullen tingade och de första blir hämtade på söndag! Så sorgligt att bli av med dem :( Men å andra sidan är det väl en liten tröst med nya småttingar här hemma. Sen behåller jag ju ändå Vega också, hihi.

Inga kommentarer :