tisdag 17 juni 2014

5 dagar gamla kaninungar

Bloggen handlar i princip bara om kaniner nu! haha Men men så går det när det är babyboom här hemma! Ungarna i Havskullen är idag på dag 6, alltså 5 dagar gamla och de växer så det knakar :) Fick lite smått panik i morse när jag skulle kolla till dem för jag såg bara två ungar - Coral var inte i bolådan! Jag ropade på sambon och bad honom lyfta ut Edens hus och helt riktigt så låg lilla Coral i huset, alldeles ensam och kall.. :( Jag värme henne en stund innan hon fick komma tillbaka till syskonen.

Sedan började sambon bygga en extra hög kant så ungarna inte råkar följa med Eden ut ur bolådan efter di framöver. Det borde fungera, jag håller tummarna! Coral klarade sig som tur är utan skador och ligger nu och tjockar sig ihop med syskonen. 


Caspian                                   Coral                                 Sirena

Inga kommentarer :