tisdag 18 mars 2014

Min hårresa mot askblond!

Jag har idag beställt Schwarzkopf Color mask i färgen 910 Pearl blonde. Det är en permanent färg som ljusnar upp håret 1-2 nyanser i en askig ton. Jag har inte testat den förut, så jag ser verkligen fram emot det!

Jag färgade håret mahogany-rött (L'Oréal Casting creme gloss 550 Mahogany) i höstas och när den blonda utväxten började krypa fram ville jag gärna byta hårfärg igen. Jag avfärgade håret och blev då orange-hårig... Lyckades i julas bli blond igen, men med en väldigt gul nyans som jag blivit av med sedan dess med hjälp av silverschampo (Shimmer lights Blonde & Silver). Nu vill jag ha en permanent lösning och hoppas verkligen på att Color mask kan hjälpa med det! :)



Dagen efter färgning med 550 Mahogany

Håret efter en avfärgning och en askig toning

Efter en blondering och en permanent askig färgning

Med en "inpackning" av silverschampot Shimmer lights

Jag skulle gärna vilja testa någon annan hårfärg, men som blondin vill man alltid komma tillbaka till att vara blond så småningom. Funderar på att testa pastellrosa eller lila, men just nu håller jag mig till blont. Ska bara hitta rätt nyans av blont! :)

Inga kommentarer :