torsdag 20 mars 2014

Hemgjord ansiktstvätt och rengörning

Goddag alla glada! :) Idag har jag blivit riktigt inspirerad av både skönhet och hälsa! Jag har märkt att min hud har blivit lite sämre på sistone (förmodligen för jag brukade alltid ha ett glas vatten vid min sida, vilket jag inte längre har... *hurrmm ändring ändring!*), så jag tänkte testa DIY face cleanser! Alltså en ansiktsrengörning med produkter man normalt har hemma.

Först tänker jag göra en ansiktsskrubb med bara vanligt socker och olivolja. Man blandar hälften socker och hälften olja och sedan är det bara att skrubba på! Det är ett naturligt sätt att få igång blodflödet i ansiktet och tar bort gammal hud. Dessutom helt fantastiskt för känslig hy då det inte innehåller parfym eller liknande ;)

Det jag tänker testa sen är en "äggmask". Man tar en äggula och vispar den, med en gaffel eller liknande. Sedan smetar man ut gulan i sitt rena och nakna ansikte. Man låter det torka och tar sedan bort med ljummet eller varmt vatten och möjligtvis en trasa/handduk. Ägg ska nämligen vara riktigt bra mot finnar och andra förändringar i huden.

Dagens egobild

Inga kommentarer :