fredag 21 mars 2014

Inspirerat av ulzzang


Idag fick jag lust att sminka mig mer naturligt, inspirerat av det koreanska "ulzzang". Ordet översätts till "perfect face" och handlar om att se naturligt vacker ut. Tjejerna har naturligt smink, cirkellinser för att förstora ögonen, samt väldigt raka ögonbryn för ett yngre utseende. Jag är såklart ingen expert på ämnet och blev endast inspirerad av stilen. :)

Jag fejkade även en bob-frisyr genom att ta fram mitt uppklippta hår och sätta resten i en lös och låg hästsvans. Vill man kan man nåla fast hästsvansen så det ser ut som en bob bakifrån också, men mitt var bara för några snabba foton, så det struntade jag i.


Jag älskar faktiskt att ha såhär kort hår, men vet att jag skulle sakna längderna. Just nu låter jag håret växa och så tänker jag satsa på bob när jag blir lite äldre, sådär en 30 kanske? ;)

Inga kommentarer :