söndag 25 maj 2014

Lejonhuvad viltkanel kanin

Jag har beslutat mig för att behålla Vega istället (förlåt söta Nova!!). Anledningen till detta är att hennes päls ser ut att vara lite bättre. Hon är dessutom väldigt stark i färgen vilket får mig och flera andra att tro att hon är viltkanel istället för viltisabella! Det ska prövas när hon blir äldre genom parning med en brun kanin/kanin med brunanlag. Hon ska bo ihop med sin mamma, så det blir väldigt intressant att se hur de fungerar ihop med kullar - har hört massa positivt från andras erfarenheter! Söt är hon i vilket fall som helst, eller vad säger ni?



2 kommentarer :

Anonym sa...

Kommer Willow vara pappa i någon framtida kull? Isf är jag antagligen intresserad ifall det skulle komma en brokad dubbelmanad. :) Jag tycker att Willow verkar ha ett sånt underbart temrament och han är superfin. Synd att någon annan hann före mig med att tinga Taurus. :(

Tilde sa...

Ja det kommer han absolut! Han är en så himla mysig kanin och alla ungarna får i princip hans härliga personlighet! :) - Lite envisa men otroligt mysglada!

Jag tror jag ska ta en kull på Bailey och Pepper till hösten, men Willow blir nog pappa nästa vår i alla fall, om Pepper gör sitt jobb (annars får han ta över). ;)